• LinkedIn - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle

Re-design

Periode: 22/6-17,  4. semester

PROJEKTBESKRIVELSE

"Baseret på observationer af brugeren og aftagernes oplevelse med produktet skal du re-designe kollektionen fra projektet ”smykker til forandring”. Gennem kritisk stillingtagen skal du individuelt analysere og reflektere over hvad der gik godt og hvad der kunne have været bedre for at opnå et bedre design resultat. Observationen gøres på salgsstedet under salgsperioden og via jeres andet alternative salgssted. Formuler en ny strategi med udgangspunkt i dine observationer og brug det som udgangspunktet for en ny kollektion.

Eksamen er opdelt i en skriftlig opgave samt en mundtlig eksamen, hvor du præsenterer din re-designede kollektion."

Mit resultat var tredelt:

Re-design

Baseret på interview og observation kom jeg frem til, at smykke designet fra Silver Edge Kollektionen i Entreprenør projektet var stærkt. Vi solgte af alle smykkerne undtaget halskæden som vi kun solgte et eksemplar af. Derfor valgte jeg at re-dsigne halskæden på baggrund af et interview med kunderne. 

Re-branding 

Yderligere måtte nogle elementer i Silver Egde re-brandes. Eksempelvis displayet, som var meget traditionelt og fladt. Målgruppen er moderne og selvstændige kvinder, så displayet har fået mere kant, i form af grafiske elementer som grænser sig op til at mere organiske. Hvilket stemmer overens med designet fra Silver Edge kollektionen.

Fremtidige kollektioner 

Til sidst lavede jeg forslag til en ny kollektion, der omhandler det at omfavne sig selv, fordi man er perfekt som man er. Det skal forestille et perfekt individ, der omfavner sig selv. Det er ligesom en appelsinskræl der twister og former i kugle, der er hul. 

FREMGANGSMETODE

Design thinking

 

OVERBLIK OVER VÆRKTØJER

Business model canvas (BMC), Business plan, Branding (Re-branding), 3D-tegning, 3D rendering, Konceptudvikling, Produktudvikling, Designproces, Segment, Målgruppe, Persona, Moodboard, 2D og 3D skitsering, Brainstorming, Rapid prototyping, Semiotisk test, Interview, Probe kit, Photoshop, Illustrator, Storytelling, Produktion, 3D print (Resin og causable), Støb, Voksarbejde, Kostplus-modellen, prissætning. 

Individuel eksamen

1/2